Merhaba! Faha sayfasına hoş geldiniz. Bugün gündemimizde “Ateş böceği neden ayrı yazılır” var. Atom Karınca Nasıl Yazılır? Dil, Görünürlük ve Toplumsal Eşitlik Üzerine Bir Okuma İstanbul’da sabah işe giderken metrobüste ayakta kalabalığın içinde ilerlerken ya da akşam eve dönerken bir durakta beklerken, bazı kelimelerin sadece yazım meselesi olmadığını fark ediyorum. “Atom karınca nasıl yazılır?” sorusu da ilk bakışta dilbilgisel bir detay gibi görünüyor. Büyük harfle mi yazılır, ayrı mı yazılır, birleşik mi yazılır… Ama günün sonunda bu soru, insanların görünürlüğü, emeği ve toplum içindeki yerleriyle ilgili daha geniş bir tartışmaya açılıyor. Bir sivil toplum kuruluşunda çalışan biri olarak, dilin sadece…
Yorum Bırak